Een gezonder kind in 7 stappen?

LEES NIET TE VERTEREN

voor een fitter, slimmer, alerter, slanker, gezonder kind

#YUMMY

Kick binnen 5 dagen af van toegevoegde suikers.

EEN GEZONDER EN EN FITTER KIND?

dat kan in 7 stappen met mijn boek

#STOPDEVERLEIDING

Versterk je immuunsysteem

E-nummers in mijn eten!

By | Uncategorized | No Comments

Onlangs verscheen het opzienbarende – en levensgevaarlijke – boek van Rosanne Hertzberger, Een Ode Aan E-nummers, waarin niet alleen e-nummers, maar ook magnatronmaaltijden (en andere zaken die je gezondheid geen goed doen) worden opgehemeld. Na wat speurwerk bleek waarom Hertzberger dat boek heeft uitgebracht: Ze werkt voor de voedingsindustrie (o.a. Nestle). En voor de goede orde: Ze is niet opgeleid in het geven van voedingsadvies. Dus ze is gewoon een ordinaire kwakzalver(es). Hoog tijd voor de waarheid! Read More

Water is super gezond, maar…

By | Uncategorized | No Comments

Door Shirah Ipenburg – apr 5, 20171238

Water heeft een waslijst aan gezonde eigenschappen. Het houdt de huid soepel, versterkt het afweersysteem, transporteert voedingsstoffen en ga zo maar door. Toch zijn er genoeg mensen die niet de 1,5 tot 2 liter vocht per dag halen. Goed nieuws: meer water drinken kan ook heel leuk zijn.

1. Geef je maaltijd extra pit

Een pittige maaltijd staat gelijk aan veel water drinken. Zelfs als je weet dat dit eigenlijk niet werkt. Je drinkt dus automatisch meer als je vaker met pittige kruiden kookt, zoals rode pepers. Nog een voordeel: onderzoekers aan de Purdue Universiteit ontdekten dat je ongeveer 75 calorieën minder eet na een maaltijd met pikante pepers. Dit geldt helaas wel alleen voor mensen die een maaltijd met pit niet gewend zijn.

2. Maak van water je voorgerecht

Water is geen spannend voorgerecht, we geven het eerlijk toe. Maar door je ontbijt, lunch of diner met water te beginnen, drink je makkelijk meer. Daarnaast is de maaltijd starten met een glas water een goede manier om te testen of je écht trek hebt. Veel mensen verwarren het gevoel van honger en dorst met elkaar.

3. Experimenteer met de temperatuur

Je maakt water minder saai door met de temperatuur te experimenteren. Soms is ijskoud water lekker, maar soms ook niet. Varieer met de temperatuur en kijk hoe je lichaam hierop reageert.

4. Drink water terwijl je wacht

Wachten tot de waterkoker of het koffiezetapparaat klaar is, de trein er is of het toilet niet meer bezet is. Koppel voortaan wachten aan het drinken van water. Neem standaard een herbruikbaar flesje water mee voor onderweg, zodat je zelfs dan water kunt drinken.

5. Plak briefjes op slimme plekken

In de koelkast, op de koektrommel of op de deur van een keukenkastje. Plak op deze plekken een handige reminder voor jezelf: ‘Eerst water drinken, dan eten!’ of ‘Waarom drink je geen water?’. Een snackmoment verruil je zo makkelijker voor een glas water.

6. Daag je collega’s of familie uit

Spreek af hoeveel glazen water je per dag moet drinken en houd dit bij op een scorebord. De winnaar krijgt een waterig cadeau, zoals een watermeloen of een komkommer. Je kunt ook alleen jezelf uitdagen met een app: Waterbalanceapp.

Maar…

Je kunt water uit de kraan drinken, dan krijg je behalve water, afhankelijk van waar je woont, ook diverse ongezonde stoffen binnen. Dit kun je voorkomen door een waterfilter op je kraan te zetten of door een waterfilterkan te kopen. Kijk maar eens op ahealthylife.nl.
Veel mensen drinken vooral water uit plastic flesjes. In met name zogenaamde petflessen vind je daarom ook plasticresten terug in het water dat je drinkt. Een goed alternatief is een roestvrij stalen drinkfles. Die vul je met gezuiverd water uit de kraan.

Proost.

Bloggers laten zich voor het karretje van Unilever spannen!

By | Uncategorized | No Comments


De middelen die de voedingsindustrie tot haar beschikking heeft om ons voor het lapje te houden, zijn legio (zie nietteverteren.nl), maar inmiddels hebben ze een nieuwe groep voor hun karretje weten te spannen (zie onderstaande blog van Juglen Zwaan, iemand die ik hoog heb zitten). Een reden temeer om je als consument te verdiepen in wie de blogger is van wie jij ‘goede raad’ aanneemt. De risicico’s zijn namelijk levensgroot. Ook daarover kun je (vrijwel) alles lezen op nietteverteren.nl (zie bijvoorbeeld de blog van vorige week), en in Gezond Oud Worden (te verkrijgen voor 5,99 op heelnederlandschrijft.nl). Read More

Wat moet je doen als je gezond oud wilt worden?

By | Uncategorized | No Comments

Als er één voedingsmiddel is waarvan klip en klaar is bewezen dat het het risico op kanker kan vergroten, dan is het wel industrieel, bewerkt vlees, zoals salami, ham, spek, rookworst, knakworst, frikadellen, kant en klare hamburgers en gekruid gehakt. Helaas, dit is niet de hele waarheid; Vlees (alle vlees) is de belangrijkste oorzaak van zo’n beetje alle ziektes waaraan we overlijden. Read More

Hoe gezond zijn granen?

By | Uncategorized | No Comments

Granen zijn de grootste bron van energie uit voedsel. De drie meest geconsumeerde soorten zijn tarwe, rijst en mais. Ondanks de veelvuldige consumptie ervan, zijn de gezondheidseffecten van granen zeer controversieel. Sommigen denken dat graan een essentieel onderdeel is van een gezond dieet, terwijl anderen denken dat het on lichaam schade berokkent. In de VS raden de gezondheidsinstanties vrouwen aan om 5 tot 6 porties granen bevattende voeding per dag te eten en mannen 6 tot 8 porties. Sommige gezondheidsdeskundigen geloven echter dat we granen beter zoveel mogelijk kunnen vermijden. Wat is waar? Read More

Met tal van tips, informatie en een super simpel in je leven in te passen 7-stappen plan geeft dit boek je handvatten om de gezondheid van je kind te beschermen en te waarborgen. Je zult er een fitter, slimmer, alerter, slanker, gezonder en vooral levendiger kind voor terug krijgen.

Niet te verteren gaat over het verschil tussen natuurlijke en onnatuurlijke voeding. De afgelopen miljoen jaar aten we als mens louter natuurlijk: fruit, groente, vlees, vis, noten, zaden en water. Al deze producten waren gezond en onbewerkt.

Pas de laatste dertig, veertig jaar eten we voor het grootste deel onnatuurlijk producten, producten met door de mens in een laboratorium in elkaar geknutselde ingrediënten en andere additieven zoals geraffineerde suiker, e-nummers, antibiotica, hormonen, (zware) metalen en transvetten.
Deze stoffen worden door ons lichaam niet herkend. Het gevolg is dat onze kinderen steeds dikker en steeds zieker worden: bijna een kwart is te dik, 1 op de 5 is langdurig ziek, 5% heeft gedrags- of leerstoornissen, ruim 25% lijdt aan moeheid en nog eens 5% is hyperactief of aandachtgestoord. Bovendien is kanker doodsoorzaak nummer 1.

Het goede nieuws is echter dat we aan de vooravond staan van een gezondheidsrevolutie die zijn weerga niet kent. Steeds meer mensen hebben door welk een vreselijk spelletje de (voedings- en farmaceutische)industrie met ons speelt en gaan op zoek naar echt gezonde alternatieven. Die zijn sinds een paar jaar gelukkig ruimschoots voor handen, niet alleen voor volwassenen maar ook voor kinderen.

25
is te dik
5
heeft gedrags- of leerstoornissen
25
last van moeheid
5
hyperactief
20
langdurig ziek

"Ondanks onze drukke levens zouden we allemaal even de tijd moeten nemen dit boek te lezen. Het zal je geheid doen motiveren om "het roer om te gooien" en niet langer de ogen te sluiten voor onze ongezonde levensstijl. Ik had er namelijk geen idee van dat het zo erg was. Dankzij de zeven simpele stappen weet ik ten minste dat mijn kinderen en wijzelf écht gezond eten'."

− Kim Lian

"Dit boek heeft mijn ogen geopend. Elke ouder zou dat in de boekenkast moeten hebben staan"

− Tygo Gernandt

""Wij zijn ook bezig met gezonder eten en het is best lastig af en toe. Je krijgt continue voedsel aangeboden dat makkelijk en snel klaar is, maar niet per se voedzaam. Gemak gaat tegenwoordig boven gezond.
Zeker voor de kids is dat geen goede start, dus hoe meer awareness des te beter!""

− Charly Luske

"Een noodzakelijk boek. Voor wie de ogen niet wil sluiten, zijn eigen gemakzucht te lijf wil gaan, zijn horizon wil verbreden en toch goed en lekker wil eten! Bij ons thuis krijgt het een plek in de keuken, tussen goede kookboeken. Als een vriendelijke waakhond. Dit is een noodzakelijk boek."

− Stef Bos

"Ik hoop dat ik en alle andere mensen die je boek zullen lezen, gezond eten - net als jij- , als een uitdaging zullen gaan zien. Een avontuur dat we met zijn allen aangaan. Verplicht je ogen openen en de waarheid onder ogen zien vergt moed en dat wens ik iedereen toe! Daarom raad ik mensen zeker aan dit boek te lezen, al is het maar, omdat hier de feiten (die ik inmiddels wel wist) over ongezonde voeding en de achtergronden die ik vermoedde duidelijk beschreven zijn."

− Paula Udondek
MANIFEST

Dit manifest is een waarschuwing voor ouders die niets liever willen dan dat hun kind gezond is!

  • De gezamelijk reguliere voedingsindustrie dringt ons producten op vol lichaamsvreemde grondstoffen en andere ingrediënten die ertoe leiden dat we massaal verkouden, te dik of ernstig ziek worden. Deze zogenaamde voeding wordt bij elkaar gehouden door scheppen vol geraffineerde suiker die ons lichaam niet herkent als voeding;
  • Aan en in de groente en fruit die we in de supermarket kopen, kleven 25 tot 30 verschillende pesticiden.
  • Het vlees van koeien, kippen, varkens, kalveren en lammeren bestaat vooral uit water 
en stoffen als antibiotica, hormonen, zware metalen en een scala aan E-nummers.
  • Snacks zoals kipnuggets die je bij Mc Donalds koopt, bevatten wel plastic en haar, maar geen kip, en haar patat is zo volgepropt met scheikundige producten dat het net als plastic na vier 
jaar buiten de koelkast nog steeds dezelfde samenstelling heeft en gewoon gegeten kan worden.
  • Het grond water is zodanig vervuild met medicijnresten en zware metalen dat onze waterzuiveringsinstallaties het niet meer aan kunnen, zodat wij het binnen krijgen als we water, thee, limonade of koffie drinken. Bovendien worden dieren die het drinken er ziek van, waardoor ook wij ziek worden als we hun vlees eten of hun melk drinken.
  • Dieren zitten opgesloten in veel te kleine ruimtes, onder erbarmelijke omstandigheden, zonder daglicht en gezonde voeding. Ze worden in snel tempo groot gebracht, zodat hun toch al erbarmelijke leven doorgaans al na een jaar vaak op gruwelijke wijze eindigt.
  • Overmatig gebruik van kunstmest, bestrijdingsmiddelen, monoculturen en mestinjecties maken onze aarde onvruchtbaar, waardoor onze voeding nog nauwelijks of geen voedingsstoffen bevat, zodat ons immuunsysteem verzwakt raakt en we eerder ziek worden en langzaam maar zeker sterven aan hart- en vaatziektes en kanker.
  • Het vergiftigen van de lucht die we inademen, heeft ongeveer hetzelfde effect. 
Ook daar is de voedingsindustrie voor een deel voor verantwoordelijk.

Gebruik #nietteverteren op Facebook, Instagram en Twitter om ons te steunen!

Recente berichten / Alle berichten

E-nummers in mijn eten!

| Uncategorized | No Comments

Onlangs verscheen het opzienbarende – en levensgevaarlijke – boek van Rosanne Hertzberger, Een Ode Aan E-nummers, waarin niet alleen e-nummers, maar ook magnatronmaaltijden (en andere zaken die je gezondheid geen goed doen) worden opgehemeld. Na wat speurwerk bleek waarom Hertzberger dat boek heeft uitgebracht: Ze werkt voor de voedingsindustrie (o.a….

Water is super gezond, maar…

| Uncategorized | No Comments

Door Shirah Ipenburg – apr 5, 20171238 Water heeft een waslijst aan gezonde eigenschappen. Het houdt de huid soepel, versterkt het afweersysteem, transporteert voedingsstoffen en ga zo maar door. Toch zijn er genoeg mensen die niet de 1,5 tot 2 liter vocht per dag halen. Goed nieuws: meer water drinken…

Bloggers laten zich voor het karretje van Unilever spannen!

| Uncategorized | No Comments

De middelen die de voedingsindustrie tot haar beschikking heeft om ons voor het lapje te houden, zijn legio (zie nietteverteren.nl), maar inmiddels hebben ze een nieuwe groep voor hun karretje weten te spannen (zie onderstaande blog van Juglen Zwaan, iemand die ik hoog heb zitten). Een reden temeer om je…

Glucose-fructosestroop of -siroop

10 juli 2016

Een gezond kind in 7 stappen? Beter en slimmer eten. Boek bestellen